Dieta Dukana i smażenie

czyli jak zastąpić tradycyjny "olej na patelni"?

patelnia - smażenie

Mięso i ryby – podstawa diety Dukana. Jak je przygotować tak by danie było smaczne, a jednocześnie by nie używać tłuszczu do smażenia? Możliwości mamy przynajmniej kilka – każdy sposób daje nam zaś nowe, ciekawe smaki.

Gotowanie na parze

W ten sposób przygotowywać można zarówno białe mięso jak i ryby. Najwygodniej zaopatrzyć się w parowar, bądź specjalny garnek do gotowania na parze. Parowar wykorzystamy również przy kolejnych fazach – przygotowując warzywa. Gotowanie na parze pozwala na zachowanie wszystkich składników odżywczych potrawy i witamin. Przy gotowaniu na parze pamiętajmy o tym, że mięso szybko stygnie, zatem spożywamy je zaraz po wyciągnięciu z parowaru.

Pieczenie w piekarniku

Świetny pomysł na przygotowanie praktycznie każdego rodzaju mięsa czy ryby. Jeśli zawiniemy produkty w folie, poddusimy je i uzyskamy sosik, w którym można później poddusić warzywa.

Smażenie na patelni

Smażyć bez tłuszczu można też na patelni z nieprzywierająca powłoką. Myśląc poważnie o odchudzaniu się metodą Dukana warto zainwestować w dobrą patelnię z grubym dnem – wtedy rzeczywiście nic nie będzie nam przywierać. Dukan dopuszcza (w trzeciej fazie), delikatne posmarowanie powierzchni patelni niewielką warstwą oliwy, ale lepiej unikać tego typu eksperymentów – zarówno dla samej diety, jak i ogólnie – dla zdrowia.

Ostatnio, w związku z popularnością diety pojawiły się w sprzedaży specjalne, antytłuszczowe podkłady do smażenia, które układa się na patelni i smaży bez tłuszczu. Można stosować je na każdą patelnię i choć są skuteczne, to przy tak długiej diecie, jaką jest dieta Dukana znacznie ekonomiczniej jest zainwestować w dobrej jakości patelnię.